tisdag 5 mars 2013

Face the Facts

I söndags bestämde jag mig för att ge mig själv en utmaning under den här veckan. Utmaningen är att hålla mig ifrån smink under hela veckan. Kan tyckas som en bagatell för vissa men inte för mig. Vet inte när senast jag skulle ha varit helt utan smink en längre tid, någon dag nu som då men annars är jag sminkad dagligen. De som känner mig vet att jag under många års tid har haft problem med acne, har verkligen testat det mesta men inget har hjälp. Dock har läget under de senaste två åren varit rätt stabilt och har mest bara haft lite finnar nu som då. Men det som sitter kvar från tiden med acne är alla ärr och ojämnheter. Jag trivs helt enkelt med bättre med mig själv ifall jag bär smink och i alla fall jag känner mig mera självsäker, samt att smink är ett sätt att uttrycka mig och min stil också. Känns dock som min hy kanske mår lite bättre efter den här veckan utan smink, är säkert bara hälsosamt att ibland köra au natural även om det inte känns så bekvämt. Sen igen är det säkert i många fall endast jag själv som tänker på att jag är sminkad, tror man är lite väl nojig mellan varven över vad alla andra tycker. Här kommer en bild i alla fall, jag utan det minsta uns av smink.