torsdag 14 februari 2013

Viljan

Vet ni vad plötsligt känner jag mig så otroligt inspirerad! Denna inspiration har lyst med sin frånvara i ett halvt år men nu är den tillbaka. Har tusen ideer jag vill förverkliga och projekt jag vill testa på. Största problemet just nu är arbetsytor, material och den eviga tidsbristen. Nästan alla mina sytillbehör, tyger och andra pysselattiraljer finns ju hemma i Kronoby och här är jag på andra sidan Östersjön. Lite dilemma där eftersom det blir dyrt och onödigt att köpa nytt av allt. Sen är det ju tiden, jag har mycket trevliga arbetstider men man hinner precis åka ut till ateljen, plocka fram arbete, sy typ fem sömmar innan det är dags att plocka bort och hasta iväg mot dagis. Dock känner jag att energin flödar just nu, troligen eftersom vi äntligen går mot vår och ljusare tider. Nu är det slut på hemmasittandet på kvällarna med motiveringen det är mörkt och ruggigt utomhus. Nu får det vara slut på dvalan för nu vill jag få saker gjorda!

För övrigt kommer jag att förbli Lidingöbo ännu en tid. Känner att jag inte har någon panik att åka hem eller någon annanstans efter sommaren. Sen är jag heller inte klar med Stockholm, finns ju miljoner saker jag inte hunnit med här ännu. Därför blir det ett till mellanår som au pair hos samma fina familj. Enkelt, bekvämt och invant.

Inga kommentarer: