söndag 22 juni 2008

Midsummer

Det här har helt klart varit bästa midsommaren någonsin!
Började med grillfest vid Lisas villa på torsdagen. Fredagen, midsommarafton började vzi med förfest vid Lisas, sen gick vi in mot byn för att ta bussen till Hästöskatan. Och det blev ju ett riktigt äventyr, vi tog en genväg över en äng, visst det gick fortare än att ga på vägarna. Men jag var inte riktigt utrustad med rätt skor, högklackat med peep toe är inget jag rekommenderar. Hade hur kul som helst vid Skatan, bra väder, trevligt folk, goda drinkar och livemusik! Otroligt att så många Krombibor kunde va på samma ställe utan att det blev slagsmål! När Skatan stängde bar det av på efterfest till Pelles. Gångavståndet på ca en kilometer från att vi steg av bussen till Pelles blev ju också en händelserik färd! Otroligt hur mycket man hinner med på en sån sträcka. En massa folk var det också på jatkot och festen fortsatte fram till soluppgången.
Påväg över ängen!
Ida, Jennie å Martina.
Jag å Johanna!
Pelle, jag å Simon.

Solnedgång.


Efter att ha kommit hem på lördagen och hunnit ta det lugnt et par timmar bar det av till Purmo på hemmafest. Vi stannade inte så länge där utan sökte oss tillbaka till Krombi och Hästöskatan åter en gång. Var riktigt okej där på lördagen också. Efterfest blev det denhär gången inne i byn. Blev faktiskt riktigt okej avslutning på en jättelyckad midsommar! Tror aldrig jag har skrattat så som jag skrattade igår kväll!

Undrar dock hur många liter vätska man intagit denna helg :P

4 kommentarer:

Jennie sa...

en black minttu hij å en black minttu tij :p faan så kul had vi!! du måst skick bildren åt me! :)

Anonym sa...

Läderpallona va ju en fiin avslutning på hela vår messomashelg :D Hah, ja skäms nästan naliiti för att an too e sådee håålt :D

Ninah sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ninah sa...

Jennie: Jåå he bleiv ju no både ein, två, tri...:P
Johanna: He garv int ti nämn oli läderpalla na meir utan att ja byri skratt! :P