måndag 16 juni 2008

9 to 5


Eller snarare 07.00 till 15.30 jobbar jag nu dagligen. Fick ju långt om länge tag på ett sommarjobb! Tur att man har släktingar med kontakter! 1 juni började jag jobba som industrisömmerska vid Alfa-Bag i Kokkola. Låter ju int så exklusivt och det är det inte häller...men har hyfsat bra lön, så tanken på det kepps me going. Men industrisömmerska är verkligen inget jag ska jobba med i framtiden! I slutet av dagen värker ryggen något helt otroligt och ljudet av maskinerna ekar i huvudet. Men vad gör man inte för pengarna! Lär ju behövas ifall jag emigrerar till Åbo till hösten! Väntar med spänning på resultat från Novia.


Har fullt jus här på gården just nu! Idag anlände min farbror, hans fyra döttrar och min två kusiner från Åbo. 15 personer bor här för tillfället! Men det är inte så ofta släkten är samlad så det är bara rolitg, änn så länge :P

2 kommentarer:

Marica sa...

jo jag har haft 38 graders feber i 4 dagar...men nu e jag frisk:)till vilken linje ha du sökt på novia?

Jennie sa...

jaa va dze man int fö ti få penga! :P har matpaus ja nu, heim å ita ;)