måndag 31 december 2012

Time to drink Champagne and dance on the table

Nytt år nya möjligheter. Årets sista inlägg får bli en lista över året som gått. Hoppas ni alla har en fantastiskt afton med glitter, glamour och champagne i mängder!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Tog examen som Formgivare, flyttade till Lidingö.













































Har du några nyårslöften?
Inte direkt, men kanske jobba på att leva lite hälsosammare, bli mera ödmjuk och försöka fundera ut och få klarhet i vad jag vill göra i framtiden. Bli mera ekonomisk och medveten om vart mina inkomster tar vägen!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

Dog någon som stod dig nära eller som du känner?
Ingen som stått mig desto närmare.

Vilka länder besökte du?
Sverige.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ältat småproblem.


























Vad önskar du att du gjort mer?
Haft mera energi, inspiration, självkontroll och kreativitet för att få saker gjorda!

Bästa minnet från 2012?
Lådan från tryckeriet med mina 10 inbundna examensarbeten, jäklar vilken lättnads känsla när det var över! Sommaren med alla fina vännerna här hemma!


























Bästa köpet?
60-tals Husqvarna symaskin för 350 kronor från Myrorna i höstas. Varför jag inte bloggat om detta fynd är ett mysterium!?

Vad spenderade du mest pengar på?
Krimskrams, onödigheter och take away kaffe.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mitt examensarbete och själva examen.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ganska lika.



Favoritprogram på TV?
Mad Men, Hela Sverige Bakar, Historieätarna.

Är det något du saknade 2012 som du vill ha år 2013?
Mera struktur i livet.

Vad ser du mest framemot med år 2013?
Allt! Man vet ju aldrig vad som väntar inom jobb, karriär, boende och allt annat. Dock tror jag att 2013 kommer bli mitt första studiefria år på sju år. Både skönt men också skrämmande. Sen ser jag framemot sommaren nåt otroligt! Annars har jag inget emot vintern men just i år känns den vääldigt lång och jobbig.

3 kommentarer:

Bettan sa...

Gott nytt år till dig! :)

Kitten von Kat sa...

Gott nytt år Ninah! Ha en fin nyårsafton! :)

Ninah sa...

Tack desamma till er båda Bettan o Kitten! :)