måndag 26 april 2010

Sol och snart sommar

Igår var det söndag och jag sov hur länge som helst, men det var en väl behövlig skönhetssömn! Efter att jag väl stigit upp blev det second hand runda. Först till nya Beyond Retro här på söder, fanns hur mycket snyggt som helst där! Provade ett flertal klänningar men dock tillät inte min strama budget något inköp. Efter Beyond gick jag vidare till Judits Second Hand, Myrorna och Stockholms Stadsmission.

Senare på kvällen mötte jag upp Frida och Anu i centrum och sen gick vi ut och åt. Efter en stunds velande och yrande hamnade vi på en asiatisk restaurang där vi åt buffé. Gott var det och bäst var nog de friterade bananerna med glass. När jag kom hem tillbaka gick jag och sonen i huset ut på öl till en tacopub här nära. Hade intressanta diskussioner om hokuspokus, delfiner och Finland.

Idag var det då dags för första dagens praktik. Klockan tolv var jag på plats vid ateljén och träffade min supertrevkiga hadledare Karin. Vi drack te och gick egenom vad jag ska göra under min praktik. Ska bland annat konstruera mönster, sy provkorsetter, ägna mig åt lite fria projekt, gå djupare in på skrädderisömnad och korsetternas historia. Ska bli hur kul som helst att böraj på. Hade kort dag i dag och efter att vi planerat klart gick jag hela Karlavägen in till centrum i strålande solsken!

Inga kommentarer: