fredag 20 mars 2009

Kulturell

Idag har vi varit på studieresa till självaste hufvudstaden. Startade från skolan kl 08.00 i morse och var framme i H:fors där vid 10 tiden. Först besökte vi Designforum och utställningen "Design Shake" som formgivar trorna ställer ut. Efter det gick jag och A till Tennispalatset och kollade på Walt Disney utställnigen där. Jättefin men orginal illustrationer och bildmanuskript till olika Disneyfilemer så som Snövit, Alice i underlandet, Musse Pigg mf. Efter det blev det dags för lunch. Vi gick till Ichiban och åt sushi! Första gången i mitt liv jag ätit det. Var en intressant upplevelse. Vissa grejjer var riktigt gott, typ nigiri och maki-rulle. Men dock föll inte inlagd ingefära mig riktigt i smaken. Men kommer apsolut att testa på sushi flera gånger.
Efter lunchen gick vi också ett var till Kiasma och såg en fotoutställning. Var en helt ok dag i H:fors och det belv inte heller dyrt. Enda jag inhandlat idag är ett par vykort och två kylskåps-magneter från shoppen vid Kiasma.

Inga kommentarer: