söndag 15 mars 2009

Harajuku Baby

Harajuku cocktail partyt igår var jättekul! Trevliga människor, god mat å kul program. Efter cocktailpartyt bar det av till Dynamo. Där var det trångt, vart och allmänt jobbigt att va...Men vi trängde oss in endå.
Nu har ja tydligen äntligen hittat min Hollywood look-a-like! Igår när jag stod vid baren kom en tjej fram till mig å hälsade stort med att megasmile som om vi skulla ha känt varandra hur länge som helst. Jag bara ööö...hej? Sen började hon prata på engelska med spansk brytning, å frågade om ja visste vad "Californication" var o att ja ser precis ut som en av karatärerna i den tv serien, å hennes kompisar gillar den så, å di tyckt å jag såg ut som personen "Becca, å hon sko promt ha mig med å säga hej till hennes kompisar...Jag bara jaha? Har aldri ens sett ett avsnitt av den serien, men jag hälsade snällt på hennes kamarater, som blev överlyckliga? Sen flydde jag tillbaka till Harajuku gänget. Men under hela tiden vi var vid Dynamo och det Spanska gänget såg mig ropade de "Becca" högt och vinkade....
Nåväl efter Dynamo blev det ännu efterfest. Kom hem klockan halv 8 i morse. Men ska de festas så ska de göras ordentligt! Party like a rockstar!!
Min Harjuku outfit. Gothic Lolita.



Madeleine Martin, spelar Becca Moody i Californication.

Måste ju bara sätta hit et par bilder på min look-a-like också. Eller det är väll typ snarare hon som liknar mig, hon är 16 år eller något sådant. Men visst vissa likheter kan väll anas.


Inga kommentarer: