lördag 12 juli 2008

Loppislörda

Har vari på loppis å grävd i gamla nuttor hela dan ida! Först bar de av ti Jeppis me min faster, loppishallen o åldringsvännernas loppis. Säljer ju int bara själv på loppis utan handlar en del å! Fyndade nog et par saker idag, lite prylar inför flytten till hösten. Efter att vi kommit från stan fotsatte vi rota bland gamla prylar på farmors vindsutrymme, hittade både det ena och det andra!

Kanna med körsbärsmotiv! Alla som känner mig vet ju att jag älskar dessa bär!
En söt liten mugg me polkadots. 50-tals retro helt enkelt!
Hackmans rostfria bestick, går aldrig ur tiden! Samt dessa är ju 40-tal, vintage!
Men trots att jag älskar gamla prylar är jag inte konservativ! Fyndade detta Golla telefonfodral i dag med. 50 cent, som hittat!
Ikväll har jag haft en hemma kväll. Har gjort absolut ingen ting! Vet inte hur längesen det är som jag befunnit mig på hemmafronten en lördakväll!? Nu är det bastu, en kall öl och tv som gäller!

2 kommentarer:

Jennie sa...

jaa he no bra tå man kan fynd på loppis! ;p

Anonym sa...

Nice kanno å mugg :) Å he e noo sama telefonfodral som jag har :D