fredag 29 juni 2012

Fredags femmor

För att lite variera innehållet på bloggen får ni idag en fredagslista.

Vad gjorde du för tio år sedan?
- För tio år sedan gick jag väll på 8A i högstadiet. Hästar var mitt allt och jag tillbringade otaliga timmar i stallet! Under den här tiden var min klädstil väldigt 70-tals inspirerad och sommaren mellan 7:an och 8: an gick jag klädd i runda John Lennon solbrillor och lång, virkad kappa.

Vad gjorde du för ett år sedan?
- För ett år sedan befann jag mig på samma plats som nu, hemma hos mor och far i Kronoby. Jag jobbade i Kokkola, sydde brudklänning i Stockholm och festade.

Fem snacks du gillar?
- Choklad, salmiak, Sour Cream and Onion chips, popcorn och alla typer av skarpa och syrliga karameller!

Fem sånger du kan hela texten till?
- Don McLean- American Pie
- Connie Francis- Stupid Cupid
- Alice Cooper- Poison
- Marilyn Monroe- Tiger
- Lasse Stefanz- Du försvann som en vind

Fem saker du skulle vilja göra om du var miljonär?
- Skaffa mig ett helt garage fullt med gamla Jenkki bilar, bygga hus, resa, satsa på eget företag, dela med mig till familjen.

Fem dåliga vanor?
- Biter på nagelbanden, kan vara ytterst envis, har mellan varven kort stubin, kan låta bli att städa under väldigt lång tid, skjuter ibland upp saker till sista minuten.

Fem saker du gillar att göra?
- Vara kreativ på ett eller annat sätt, sy, titta på film och tv-serier, gå på loppis, umgås med fina vänner.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
- One piece, diadem med kattöron, det mesta med camouflagemönster, poncho, manchesterbyxor ( de två sistnämna har jag dock haft på mig under perioder med stilkris...)

Inga kommentarer: