torsdag 19 maj 2011

California Dreamin'

Är namnet på min nästa kollektion. Äntligen är ju vårt förra stora projekt "mässprojektet" över. Det var roligt men blev lite jobbigt i längden att hålla på med samma projekt i nästan ett är. Men nu är det alltså fördjupa studier som gäller innan sommarlovet. Till viss del består dessa av att vi tillsammans med Estlands Konstakademi deltar i projektet "Fashion Empowerment", men jag har även vidareutvecklat det här projektet för att få ut mer av den här kursen. För projektet i Tallinn har även min grupp en blogg ni kan kolla in, dem går under namnet "Happycap". Här finns även lite av mina skisser och moodboard.

Jag gör en kollektion inspirerad av det glada 60-talet och "Summer of Love". Här nere ser ni en proto på badmössa samt lite tyger som ska ingå i kollektionen. Mera bilder följer vart efter projektet framskrider.



Inga kommentarer: