lördag 19 februari 2011

Holiday

Imorgon tar jag sportlov och åker hem till Kronoby. Klockan 07.00 hoppar jag på tåget. "Galning!?" har jag fått höra från höger och vänster, men varför låta en hel dag gå i spillo med att sitta på tåg? Vilket för övrigt är något jag avskyr! Kommer hur som helst endå vara hemma först vid lunchtid. Plus att man får räkna med försening eftersom det är så helvetes kallt i detta land just nu!

Är i skolan just nu och pysslar med lite allt möjligt som håller på att hopa sig. För tillfället håller jag på att sy ett stycke årsfest klänning samt lite andra små syprojekt. Känner mig lite småstressad, årsfest klänningen ska vara klar den 18.3. Har börjat på den denna vecka, nästa vecka är jag hemma sen en vecka i skolan. Vecka 10 kommer att tillbringas i Tallin på workshop och veckan efter det är festen!

Annars kommer det nog inte bli så mycket sportlov egentligen, har en hel drös med skoluppgifter att ta itu med. Men ska också hinna skida, åka skridskor, loppisshopppa samt ha födelsedags kalas för mig och min bror!

Inga kommentarer: