tisdag 2 september 2008

Uppdatering

Har inte skrivit här på ett tag nu, men har varit så mycket annat på g just nu. Och så har jag varit utan nät tills nu! Har bott i Åbo o precis en vecka idag och stormtrivs! Så jävla skönt att få lämna all skit i Krombi bakom sig...
Men för att uppdatera lite om det som skett på senaste tiden. Onsdagen den 20 aug. var vi och åt "avskedsmiddag" med tjejgänget till Skatan. Riktigt lyckat och kul att träffa alla innan flyttar och studier.
Fredagen o lördagen 21-22 var det Juthbacka marknad i Nykaabi, fyndade en hel del där! Massa 50-tals prylar, bilder kommer senare!
Men samma helg som Juthbacka var också "The weekend from HELL" tror aldrig jag har haft en sämre helg från och med lördagskvällen och frammåt. Det största sveket hittills i mitt liv.
Men på ett sätt är jag glad att det som skedde, skedde ändå. Vet i alla fall nu vilka personer man kan lita på i den så kallade "vänskapskretsen", vilka som verkligen ställer upp för en och bryr sig!
Efter många om och men hamnade jag sist och slutligen i Jeppis, där jag också övernattade. På söndagen för att avsluta helgen på sämsta tänkbara sätt var jag med om en krock med min älskade Volvo i Jeppis. Kan det bli bättre?! Men dock var inte felet mitt, så får alla skador ersatta. Men Volvon ser inte vacker ut just nu...Själv skadae jag mig inte något värre, airbaggen slog ut i ansiktet och har fortfarande sjukt i nacken, men det skulle ju ha kunnat gå mycket värre!

Buhuu, min fina bil!

Har gått två dar i skolan här nu, och är alldeles förvirrad av all information som kommer på en och samma gång! Men är hur kul som helst att träffa massa nya människor! Var på "gulisöl" i går kväll och i kväll är det bekantningskväll som gäller. På torsdagen är det dags för "intrositzen" och Back to School party vid lyni!

Detta blev ett långt inlägg, men behövde verkligen få skriva av mig lite...

3 kommentarer:

Lisa sa...

kul att du trivs å har de bra i åbo :)
å tur att du int skada de nå farlit i krocken, men bilen klara ju sej lite sämre :S

Anonym sa...

härlit att du kommit igång där söderut, ja livet som gulis e no fullspäckat me evenemang :)

Jennie sa...

ja he låter no som du har e bra tij! :) får koma på besök je naangang ;P